lauantai 23. helmikuuta 2008

Yksi trepanaatio kiitos

Kuolen tähän ahdistukseen. En voi kertoa kenellekään, mikä painaa juuri nyt - syyt ovat liian rumia ja tyhjiä.

Mitä enemmän laihdutan, sitä enemmän tunnen itseni lihavaksi. Itseinho on suuri. En pysty lopettamaan ahmimista, enkä näin ollen oksentamista, vaikka se koko rumba ahdistaa vain lisää. En voi lopettaa Pepsi max-paastopäiviä. En uskalla käydä vaa´alla, pelkään sen näyttävän liikaa. Olen kehittänyt kuukaudessa kiduttavan kierteen ruoan kanssa. Vihaan sitä. Vihaan itseäni.

Seisoin tänään keittiössä valtava puukko kädessäni. Sivalsin ilmaan viiltoja, jotka kuvittelin käsiini. Haavoja, viiltoja, verta, tuhoa. Kuinka monella tavalla voi tuhota itseään? Tuntuu, että olen kokeillut kaikkia. Mutten varmaankaan ole. En ole mm. polttanut koskaan itseäni. Ei, olenpas - tupakalla.

Terapeutti ei tarjoa muita kuin teoreettisia ja kuvaannollisia selityksiä, mutten jaksa ymmärtää niistä mitään, saati sitten soveltaa niitä itseeni. Freudhan tarjosi kaikkeen selitykseksi erotiikan. Joten minulle hoetaan seksi seksi erotiikka erotiikka. Kiinnostaa hurjasti. Ihan totta. Haluaisin edelleen sitä tukea ja apua, mutta hakusessa ollaan.

Voisinpa vajota hetkeksi koomaan (tavallaan kyllä olen aika koomassa) ja herätä parempaan aikaan. Tai jos saisin suostuteltua psykiatrin tekemään minulle lobotomian tai ainakin trepanaation, eli poraamaan vähän kalloa. Pääsisivät pahat henget ulos tuulettumaan.

Erittäin pahaa viikonloppua. Anteeksi, olen aina ilkeä. Ja julma.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mä luin vähän aikaa sitten kirjan Syömishäiriöiden salainen kieli. Siinä oli jotain oivaltavaa kielteisestä mielestä, joka myrkyttää ajatuksia aiheuttaen itseinhoa jne. Kun en osaa nyt oikein muuten auttaa, niin suosittelen tuota kirjaa, kun tekee mieli jotan sanoa.

Tiedätkö, pieni Tiitiäinen, olet aivan riittävä ja rakastettava juuri tuollaisena kuin olet. Älä anna ajatustesi syöttää itsellesi mitään vääristeleviä valheita.

Tiitiäinen kirjoitti...

Hmm, pitää onkia tuo kirja käsiini. Kiitos vinkistä :)

Voisinpa vain uskoa riittäväni. Olen myrkyttänyt itseni perinpohjaisesti, ja myrkky vaan jatkaa leviämistään..