sunnuntai 30. maaliskuuta 2008

Viallinen tuote, palautetaan

Joskus kaikki tuntuu satuttavan. Joskus haluan kaiken sattuvan. Joskus kaikki satuttaa, vaikken halua.

Joskus tuntee jäävänsä yksin. Joskus haluan jäädä yksin. Joskus jään yksin, vaikka juuri sitä pelkään.

Joskus ei tiedä mitä haluaa. Joskus en halua tietää, mitä haluan. Joskus tiedän mitä haluan, ja se pelottaa eniten.

Kuka minä olen? Olisinko minä ilman ongelmiani? Minkälainen se minä olisi? Enhän se voisi olla minä, enhän? Minkälainen minä tahtoisin olla? Olisiko se minä sitten paras mahdollinen? Edes hyvä, tai tyydyttävä? Mistä tiedän mihin tähdätä, kun en tiedä paremmasta? Vai tiedänkö? Voiko minusta tulla mitään hyvää, kun lähtökohta on tämä? Voiko minua korjata? Onko tuhoutunut jo liikaa?

Mistä saa varaosia ihmiseen?

Voiko viallisen ihmisen syöttää pullonpalautuskoneeseen?

Ei kommentteja: